سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

    نظر

جیر بولسنارو "جنگ علیه جرایم سازمان یافته" را اعلام کرد.
موضع رئیس جمهور از طریق پیام به کنگره ملی فرستاده شد. "دولت برزیل جنگ علیه جنایات سازمان یافته را اعلام می‌کند. جنگ اخلاقی، جنگ حقوقی، جنگ محاربه‌ای. ما هیچ ترحم و ترسی نسبت به جنایتکار نداریم. به آنها تضمین های قانونی (برای مقابله) داده شود و این‌گونه قوانین سخت تر باشد. دولت ما در حال حاضر در این راستا فعالیت می‌کند" این قانون در جلسه افتتاحیه سال مجلس قانونگذاری در روز دوشنبه قرائت شد. بولسنارو در این پیام به این اشاره کرده که جنایت "رکوردهایی را شکسته" که این به دلیل "تضعیف" نیروهای امنیتی و اجرای قانون "بیش از حد آسان‌گیرانه و تسامحی" بوده است. "آسیب‌دیده‌ترین افراد (در جنایات) کسانی بودند که از تخریب امنیت بیشتر رنج می‌بینند. زنان، کودکان، فقرا و سیاه‌پوستان موضوع بحث بودند. ما تا زمانی که برزیل یک کشور امن نباشد، استراحت نخواهیم کرد، کشوری که افراد بتوانند در آرامش با خانواده‌هایشان زندگی کنند."

***بولسونارو یک بازنشسته نظامی است و اکثر کابینه و اطرافیان او نظامی بوده‌اند مانند معاون اولش، ژنرال همیلتون مورائو!

***مبارزه با جنایت و فساد از مهمترین شعارها و وعده‌های انتخاباتی بولسونارو بوده است که به انضمام سابقه نظامی‌اش بسیار رای برایش به ارمغان آورد.

***بولسونارو بلافاصله بعد از انتخاب شدن به بهانه‌های مختلف بحث تقویت نیروهای امنیتی از لحاظ حقوق و مزایا و غیره را مطرح کرده است از جمله در جریان آماده سازی‌های برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری خودش.

***حال در اولین روز کاری کنگره ملی بعد از سال نو، این پیام را فرستاده که در افکار عمومی آمادگی ایجاد کند تا با فشار عمومی بتواند طرح‌های خود را در کنگره به تصویب نمایندگان برساند.