سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار تفصیلی منطقه 31/1/98

 نماینده رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا در شیلی: اسرائیل متحدی برای ونزوئلاست

نماینده رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا در شیلی طی دیدار با «الداد هایت»، سفیر اسرائیل در شیلی، ضمن قدردانی از دولت اسرائیل به خاطر به رسمیت شناختن رئیس جمهور موقت با اشاره به وضعیت ونزوئلا   چنین ابراز داشت:  شمار جمعیت مهاجر یهود در ونزوئلا رو به رشد است،  به اسرائیل به عنوان  یک متحد و الگو نگاه می کنیم، امیدواریم که کشورهای ما به زودی مملو از همکاری در تمامی زمینه های ممکن گردند.

«گوارکنا رودریگز»، نماینده رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا در شیلی در پی دیدار با سفیر اسرائیل در شیلی خاطر نشان ساخت که اسرائیل  متحدی برای ونزوئلاست.

این جلسه به درخواست گوتیرزز  صورت گرفت، وی همچنین با اشاره به دولت نیکولاس مادورو اظهار داشت: ونزوئلا و اسرائیل معمولاً رابطه ای مستحکم داشته اند، رابطه ای که در آن به فعالیت جهت احیای آن پس از توقف غصب قدرت ادامه خواهیم داد. ونزوئلا در حمایت از ایجاد اسرائیل در سال 1947 رای داد و با پذیرش جامعه بزرگی از یهودیان، ملت اسرائیل را در طول تاریخ آن همراهی کرده ایم.

سفیر اسرائیل در شیلی نیز خاطرنشان ساخت: روابط دوستانه طولانی ما با مردم ونزوئلا به ما انگیزه لازم برای برای ادامه ارتباط با نیازها و مشکلات آن می دهد، به امید راه حلی سریع به وضعیت ونزوئلا از راه هایی که بازگشت به دموکراسی را میسر سازند، حمایت می کنیم.

 دیدار رئیس خبرگزاری یهودیان اسرائیل با خاخام اعظم آرژانتین

«ایساک هرتزوگ»، رئیس خبرگزاری یهودیان اسرائیل با « گابریل داویدوویچ»، خاخام اعظم آرژانتین در بوئنوس آیرس دیدار کرد. وی به تازگی متحمل حمله ای خشونت بار از سوی گروهی از مجرمان در منزلش واقع در محله ای بوئنوس آیرس  شده است،

رئیس خبرگزاری یهودیان اسرائیل در سفری به آرژانتین، برزیل و اروگوئه ضمن دیدار با خاخام بزرگ آرژانتین آرزوی بهبود سریع و کامل وی را نمود و خاطرنشان ساخت: می خواهم بگویم که در اسرائیل هر یک مسئول دیگری است،  این نه تنها یک اظهار نظر است بلکه عملی است.

خاخام اعظم نیز چنین اظهار داشت که می خواهم از کل اسرائیل به خاطر ابراز نگرانی در مورد همه مشکلات و دعا برایمان سپاسگذاری کنم. این امر ما را به شدت تقویت کرده است و همچنین می خواهم از خبرگزاری یهودیان به خاطر حفاظت از منزلم تشکر کنم.

این اولین سفر رئیس خبرگزاری یهودیان اسرائیل به آرژانتین طی در سه سال گذشته است این در حالیست که«ناتان شرانسکی»، رئیس سابق در سال 2016 از این کشور بازدید کرد.

هدف سفر رئیس خبرگزاری یهودیان اسرائیل حمایت از منطقه و همراهی با «تزویکا میلر»، مدیر جدید خبرگزاری درآمریکای جنوبی اعلام شده است. در این سفر وی را همسرش، «شای فلبر»، معاون بخش روابط اجتماعی خبرگزاری و «لیرون زاچ»، سخنگوی رییس خبرگزاری همراهی کردند.

برگزاری دوره دانشگاهی در آرژانتین در زمینه آثار روشنفکر فلسطینی

کرسی آزاد مطالعات فلسطین دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه بوینس آیرس ،دوره جدیدی را در مورد آثار «ادوارد سعید»، روشنفکر بزرگ فلسطینی ارائه خواهد کرد.

کرسی آزاد مطالعات «ادوارد سعید» از سوی «سعد چدید»، استاد دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه بوینس آیرس، و عضو دبیر خانه توسعه دانشگاهی و رفاه دانشجویی این دانشکده بنیان نهاده شده است و دوره ای را در زمینه اندیشه های روشنفکر برجسته فلسطینی در پنج اثر نمادین تحت عناوین«شرق‌شناسی»، «فرهنگ و امپریالیسم»، «اومانیسم و نقد دمکراتیک »، «نقش روشنفکر» و «مسئله فلسطین» برگزار می نماید.

 اساتید دوره: گابریل سیویینی و ورونیکا سگزهو، شروع:  26 آوریل تا 17 می، روز و ساعت: جمعه ها، از 19 تا 21، محل برگزاری: دانشکده فلسفه و ادبیات، کلاس 151، کلاس ها به صورت رایگان برگزار می گردند.

 

شرکت انجمن فرهنگی اسلامی شیلی در نمایشگاه کتاب مستقل والپارایسو

انجمن فرهنگی اسلامی شیلی در روزهای 6  و 7 آوریل در شانزدهمین نمایشگاه کتاب مستقل کتاب «والپارایسو» شرکت نمود.

انجمن فرهنگی اسلامی شیلی کتاب و جزواتی در مورد اسلام را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. این نمایشگاه در مرکز توسعه وزارت فرهنگ، هنر و میراث برگزار گردید.

گشایش اولین نمایشگاه حکاکیآمریکای لاتین «فلسطین آزاد» در آرژانتین

اولین نمایشگاه حکاکیآمریکای لاتین «فلسطین آزاد» در تاریخ 30 مارس در محل سفارت فلسطین در شهر بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار  شد.

پس از سه سال متوالی برگزاری نمایشگاه ملی حکاکی «فلسطین آزاد»، سفارت فلسطین در آرژانتین، با همکاری لوئیس مورادو، از عموم مردم برای شرکت در نمایشگاه منطقه ای حکاکی فلسطین آزاد به مناسبت گرامیداشت روز سرزمین فلسطین دعوت به عمل آورد.

آغاز پخش برنامه رادیویی جماعت لبنانی و سوری تبار در آرژانتین

 پخش برنامه رادیویی سالانه مرتبط به فرهنگ لبنان و سوریه «پژواک شرق» در ارتباط با مسائل فرهنگی جماعات لبنانی و سوری تبار در کوردوبا در تاریخ 16 مارس سال جاری میلادی آغاز گردید.

جماعت لبنانی و سوری مقیم شهر کوردوبا هر ساله این برنامه فرهنگی و اطلاع رسانی را پخش می کند و به مدت 24 سالاست که به طور بی وقفه تحت هدایت «عمر ایوب» برگزار می گردد.

پخش این برنامه در تاریخ 16 مارس در رادیوی(Radio UTN)، موجFM 94.3 )  )به صورت هفتگی در ساعات 13 تا 15 پخش می گردد. انجمن فرهنگی لبنان و سوریه کل جامعه کوردوبا و کشور را به شنیدن برنامه و آگاهی از فرهنگ لبنانی سوری و اخبار داخلی و بین المللی دعوت کرد.

 ادامه ثبت نام برای دوره زبان عربی در آرژانتین

ثبت نام برای شرکت در دوره آموزش زبان عربی (سطح 1) در لابراتوار زبان دانشکده علوم انسانی دانشگاه ملی مار دل پلاتا  ادامه دارد.

کلاس ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت، 7:40 تا 9:40 صبح برگزار می گردند و برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن 4922684-0223 یا ایمیل idiomlabmdp@gmail.comتماس حاصل کنید.

آموزش زبان عربی در دانشگاه شیلی

  آموزش زبان عربی برای اعطای گواهینامه دیپلم از سوی مرکز مطالعات عرب دانشگاه شیلی برگزار می گردد که برگزاری کلاس ها در تاریخ 2 آوریل آغاز گردیدند.

برنامه برگزاری کلاس های مرتبط به شرح ذیل می باشد:

سطح پایه: سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 7:00 تا 9:10 صبح

سطح متوسط: سه شنبه و پنجشنبه از 7:00 تا 9:10 صبح

سطح پیشرفته: چهارشنبه از 7:00  تا 9:10 صبح

هزینه ثبت نام: 80 دلار

شهریه دوره: 690 دلار

دانشجویان و کارکنان دانشگاه شیلی می توانند از 50 درصد  تخفیف برخوردار خواهند شد. دانشجویان دیگر دانشگاه ها می توانند برای برخورداری از تخفیف  تماس حاصل کنند که موارد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات و ثبت نام با ایمیلdiplomas.cea@gmail.comتماس برقرار کنند.