سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار تفصیلی 2 /2 /9

    نظر

بسمه تعالی

شرکت اسرائیل در جشنواره بین المللی سینما در آرژانتین

 

 چند کارگردان و فیلم اسرائیل در جشنواره بین المللی سینمای مستقل در بوئنوس آیرس(BAFICI) در روزهای 3 تا 14 آوریل سال جاری میلادی در سینماهای مختلف پایتخت آرژانتین شرکت کردند از شهرستان برگزار شد، و سینمای اسرائیل به نمایش فیلم های مستند و کوتاه دیدگاه های مختلف از طریق ژانرهای کمدی و درام پرداخت.

« خدای پیانو»، فیلمی به کارگردانی «ایتای تال» زندگی یک  نوازنده مشهور پیانو را به تصویر می کشد، کارگردان فیلم یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه تل آویو بوده و برای معرفی فیلم خود در آرژانتین حضور یافت.

یکی دیگر از فیلم های اسرائیل، مستندی به کارگردانی «دانی روسنبرگ» تحت عنوان «بازگشت زوهار» می باشد که زندگی «یوری زوهار»،  فیلم ساز اسرائیلی را به تصویر کشانده که فیلم سازی را رها ساخته و به خاخامی ارتدوکس مبدل شد و پس ازچهار دهه بعد به فیلمسازی بازگشت. علاوه بر این چند فیلم کوتاه ساخته کارگردانان اسرائیلی نیز به نمایش درآمدند.

 

دیدار رئیس سازمان اسرائیلی آرژانتین با پاپ

«خورخه کنوبلویتس»، رئیس «هیئت انجمن های اسرائیلی آرژانتینی» (DAIA)، به همراه «کلودیو آبروخ»، دبیر حقوق بشر این سازمان و نمایندگان 40 جماعت خارجی مستقر در آرژانتین در تاریخ 20 فوریه سال جاری میلادی در واتیکان با رهبر کاتولیک های جهان دیدار نمود.

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری یهودیان (AJN)، اظهار داشت که پاپ از همه چیز آگاه است، موضوعات هیئت انجمن های اسرائیلی آرژانتینی را پیگیری می کند و می داند که از حضور مهمی در جامعه مدنی آرژانتین برخوردار است و از ارزش اخلاقی و اتحاد را به جامعه آرژانتین می افزاید. 

در این جلسه نمایندگان جماعات مقیم آرژانتین از کشورهایی نظیر چین، بلغارستان، کلمبیا، ونزوئلا، روسیه، سنگال، لبنان، باسک، سوریه و اوکراین و نمایندگان سازمان های مدنی و بین المللی حضور یافتند

رئیس هیئت انجمن های اسرائیلی آرژانتینی همچنین خاطرنشان ساخت که جلسه برگزار شده جلسه ای منحصر به فرد در جهان بوده است که دبیرخانه حقوق بشر آن را هماهنگ نمود به طوریکه پاپ شرکت نمایندگان جماعات 40 کشور را معجزه دانسته است و پیام به متحد کردن جامعه یهودی در آرژانتین و فراخوان جوانان داده است این در حالیست که وی همچنین به همراه سفیر آرژانتین در ایتالیا با خاخام اعظم رم دیدار و گفت و گو کرد.