سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

    نظر

 

حمله به سفارت برزیل در برلین
به گفته منابع محلی ساختمان سفارت برزیل در شهر برلین آلمان سحرگاه روز جمعه توسط 4 فرد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. شعار نویسی روی دیوار ساختمان به هم ریختن اشیای درون محوطه و شکستن 16 شیشه از ساختمان از آثار این حمله بود. خسارت مالی چیزی در حدود 10 هزار یورو برآورد شده است.مقامات پلیس آلمان پرونده را در یک بخش از انگیزه سیاسی طبقه‌بندی می‌کنند. این چندمین حمله در طی سالهای اخیر بوده است. درب یکی از آن‌ها دیوارنویسی وجود داشت که: "ما با فاشیسم در برزیل مبارزه خواهیم کرد." و در حمله دیگری در آستانه جام جهانی2014 برزیل، افراد نقاب دار به اموال سفارت سنگ پرتاب می‌کردند.

رودریگو مایا مجددا رئیس مجلس نمایدگان شد
برای اولین بار یک معاون، برای 3 بار متوالی مجلس نمایندگان را مدیریت خواهد کرد. مایا با 334 رای در همان رای‌گیری اولیه انتخاب شد. او48 ساله و دموکرات از ریو است او گفت: شعار من تعادل، توانایی به گفتگو و صحبت با همه جریان‌های سیاسی و ایدئولوژیک است. ما در یک زمان از رادیکالیزه زندگی می کنیم، مجلس خانه‌ای خواهد بود که این افراط گرایی را به یک نقطه تعادل تبدیل کند.

 

 

روزنامه آلمانی: حمله به سفارت برزیل در برلین، اقدامی علیه بولسونارو بود.

متن منتشر شده توسط روزنامه آلمانی می‌گوید این اقدام یادآور این تاریخ است که «دقیقا یک ماه است که فاشیست Jair Bolsonaro به قدرت رسیده » طبق یک متن ناشناس در اینترنت: این یک عمل برای همبستگی با "مقاومت فمینیستی، تغییر جنسیتی و ضد فاشیستی در برزیل" بود. این متن که نام گروه متهم را ذکر نمی‌کند و خیلی هم(ارتباطش) اثبات شده نیست بولسونارو را «نژادپرست، همجنسگرا و زن ستیز» می‌نامد و وزرای او را «کابینه وحشت» می‌داند که تشکیل شدند «زیرا برزیل مرتجعینی زیادی از فاشیست‌های متعصب مذهبی انجیلی(اِوانژلیکی)، فوق نولیبرال(فرانوگرایی)، شکنجه‌گران (نظامی‌ها) و صاحبان املاک(زمین‌خوار) دارد.»

 

 

بولسونارو پس از گذشت 5 روز از عمل جراحی حال مساعدی ندارد
طبق گزارشی که بیمارستان اسرائیلی آلبرت انیشتین امروز شنبه ارائه کرده است علی رغم عادی بودن آزمایشات و درمان ها این اتفاق افتاده و نیاز است مرااقبت ادامه یابد. در حال حاضر بولسونارو از طریق لوله‌ای از راه بینی تغذیه می‌کند و پزشکان خواسته‌اند ملاقات‌ها محدود شود. تنها همسر او میشل بولسنارو و پسرش کارلوس بولسنارو همراه او هستند