سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

970110112 بولسونارو در توییترش از عملکرد نیروهای اسرائیلی تشکر کرد.
او با اینکه هنوز در بیمارستان است، نوشت: "نیروهای شجاع اسرائیلی، که توسط نخست وزیر نتانیاهو فرستاده شده‌اند، امروز مأموریت خود را در برزیل تمام می‌کنند. به نمایندگی از مردم برزیل، از دولت اسرائیل برای ارائه خدمات در Brumadinho-MG در همکاری با سربازان ما از نیروهای مسلح و آتش‌نشانان، تشکر می‌کنم. " وزارت امور خارجه نیز بیانیه‌ای در این رابطه صادر نموده بود که در بخشی از آن می‌گوید: " سرعت عمل در پاسخ و تعهدِ نشان داده شده در این ماموریت گواه همبستگی و دوستی بین برزیل و اسرائیل است. دولت برزیل از همبستگی ملت اسرائیل سپاسگزار است، که در درخواست فوری پرزیدنت بولسنارو، ماموریتی را برای حمایت از عملیات نجات قربانیان شکست سد در برومادینیو ترتیب داد."

970110113 جلسه امروز بولسونارو با سه وزیر کنسل شد
بولسونارو در بیمارستان انیشتین بستری است و این ملاقات کنسل شد چون دستورات پزشکی از صحبت کردن جلوگیری می‌کند به دلیل اینکه ممکن است ورود گازها به حفره شکم، باعث درد و دشواری در بهبودی شود.دیروز، هامیلتون مورائو، معاون رئیس جمهور، اطلاع داد که رئیس جمهور درباره فاجعه ناشی از شکستن سد در برومادینیو، با وزرای توسعه منطقه‌ای، گوستاو کانوتو، محیط زیست، ریکاردو سالس و معادن و انرژی، بنتو آلبوکرکی دیدار خواهد کرد. 

 

970110114 مسلمانان از شرکت نایک خواستند فروش کفش جدید که بی احترامی به اسلام دارد را متوقف کند

o Air Max 270 نام این محصول نایک است که این نام در زیر کفش نقش شده و وقتی زیر و رو شود شبیه به نوشتار «الله» در عربی می‌شود. این اعتراض در یکی از شبکه های اجتماعی شروع شد و تا حال 20 هزار امضا داشته است قرار است اگر به 25 هزار امضا برسد نایک فروش را متوقف کند. نایک گفته به عقاید احترام می‌گذارد و هیچ عمدی در میان نبوده است.

 

 970110122 واکنش ادواردو بولسونارو خطاب به مورائو: «بگو چیزی برای گفتن ندارم»
معاون فدرال و پسر رئیس جمهور درباره توسط خبرنگار مجله "Epoca" درباره سخنرانی معاون رئیس جمهور همیلتون مورائو که گفته بود سقط جنین باید طبق تصمیم زن باشد، مورد سوال قرار گرفت و پاسخ داد: بگو درباره این موضوع چیزی برای گفتن ندارم. پس از انتشار این خبر در سایت مجله مجلس نمایندگان برای اظهار نظر در این رابطه به شبکه‌های اجتماعی رفت تا خبر را بررسی کند. ادواردو بولسونارو نوشت: «از من درباره هدف ژنرال مورائو از این سخنان پرسیده شد، فقط پاسخ دادم: چیزی برای اعلام ندارم. باید دفعه بعدی به کلی به این خبرنگار توجه نکنم.» "این غیر قابل باور است که چه تلاش می کنند تا ما را از درون ویران کنند و اصرار به ایجاد سخنان دروغین داشته باشند. ما به پیش می رویم و متاسفیم از نابودی تدریجی اعتبار کسی که باید گزارش دهد ولی به دلایلی هر روز دقیقا بالعکس عمل می کند"

 

 

***لازم به ذکر است بولسونارو و فرزندانش علیه قانونی بودن سقط جنین در برزیل هستند و معتقدند باید متوقف و ممنوع شود.

***به دلیل حضور بولسونارو در بیمارستان، مورائو به صورت موقت رئیس جمهور برزیل است.

***اختلافاتی در بین اعضای دولت وجود دارد مانند این مسئله سقط جنین و یا مسئله انتقال سفارت به اورشلیم

***بولسونارو از ابتدا مانند ترامپ رسانه‌های مخالف خود را دروغگو می‌خواند و حتی مانند ترامپ بسیاری از تصمیمات و اقدامات خود را از طریق توییتر اعلام می‌کند.