سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

 

970110801 سفیر فلسطین از برزیل خواست تا سفارتش را در تل آویو نگهدارد.
ابراهیم محمدخلیل الزبن در دیدار با معاون رئیس جمهور، همیلتون مورائواز برزیل خواست تا سفارتش را در تل آویو نگهدارد و آن را به اورشلیم منتقل نکند. این موضوع در دولت فدرال مورد بحث است .
سفیر فلسطین گفت: انتقال می تواند "مضر باشد". "این امر به اسرائیل، به فلسطینی‌ها، به برزیل، به تمام جهان، به صلح، صدمه خواهد زد. بنابراین امیدواریم این اتفاق نیفتد.
سفیر فلسطین همچنین مورائو و بولسنارو را دعوت کرد تا از فلسطین بازدید کنند و همگی برای برقراری صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل دعا کنند.سفیر فلسطین روز سه شنبه نامه تسلیتی را برای فاجعه زیست محیطی در برومادینیو در منطقه شهری بلوز هوریزونته تحویل داد."ما نامه ای به رئیس جمهور و مردم برزیل فرستاده ایم. الزبن گفت: ما در مورد روابط دوجانبه بین برزیل و فلسطین صحبت کردیم و بسیار از اینکه روابط خوب بین فلسطین و برزیل با توجه به این سنت برزیل در طول 70 سال، همچنان ادامه داشته باشد بسیار خوشحالیم.

در روزهایی که بولسونارو به جهت عمل جراحی در بیمارستان قرار دارد. مورائو جانشین او و به طور موقت رئیس جمهور برزیل است. بولسونارو برای عمل جراحی برداشتن لوله کلستومی و وصل‌کردن مجدد روده‌ها که بر اثر ضربه چاقو جدا شده بود در بیمارستان بستری شده است. البته این عمل با موفقیت انجام شده است.

 

 970110802 برزیل درحال حاضر به تغییر مکان سفارتش در اسرائیل فکر نمیکند
ژنرال همیلتون مورائو معاون رئیس جمهور برزیل گفت: تغییر سفارت دیپلماتیک از تل آویو به اورشلیم موضوعی است که رئیس جمهور به عنوان نظر شخصی در انتخابات مطرح کرد، اما اکنون باید به "همه نظرات" گوش فرا دهد. وی گفت: "دولت برزیل، در حال حاضر، به هیچ وجه به تغییر سفارت فکر نمی کند. بیایید صبر کنیم، کسی که تصمیم می‌گیرد رئیس جمهور است، او به زودی برمی گردد و او باید تمام نظرات را بشنود". مورائو روز سه شنبه با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار دارد. کشورهای عربی به انتقال سفارت برزیل اعتراض دارند. در یک تلگرام به دست آمده توسط روزنامه Folha de SP، یک سفیر برزیلی گزارش می دهد که عربستان سعودی این تغییر احتمالی را "ناراحت کننده" و "ناخوشایند" می‌داند. یک مقام ارشد دیپلمات در کشورهای عربی به صورت هشدار می‌گوید: این اتفاق، اگر اجرا شود، می‌تواند "کشورهای دیگر را تشویق کند که از همین مسیر پیروی کنند"

9701101 بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران در خبرگزاری correiobraziliense
این خبر با نقل این جمله روحانی: «کسی نباید به جای انتقاد از آمریکا از دولت یا نظام جمهوری اسلامی انتقاد کند»، توضیحاتی درباره برجام و منتقدین و مخالفین آن و همچنین واکنش‌های دولت آمریکا و اتحادیه اروپا و گزارش‌های سازمان‌های جهانی پرداخته است.

 

970110111 نظامیان اسرائیلی امروز برومادینیو را ترک می‌کنند
این اکیپ نظامیان یکشنبه وارد برزیل شده بودند تا در عملیات نجات قربانیان حادثه شکسته شدن سد در برومادینیو شرکت کنند. حادثه‌ای که تا امروز(روز هفتم) 99 کشته و 259 مفقود برجای گذاشته است.

***این اقدام نمایشی اسرائیلی‌ها در کمک به اصطلاح انسان‌دوستانه به دولت دوستشان برزیل، از ابتدا با هیاهو و سروصدا و تبلیغات فراوانی همراه بود و بسیار مهندسی شده انجام شد. در میان این 130 نفر اسرائیلی، تعدادی را فرستاده بودند که دارای ریشه‌های برزیلی بودند (مثلا پدربزرگ یا مادر بزرگشان برزیلی بود یا قوم و خویشی در برزیل داشتند) و حتی این افراد مسلط به زبان پرتغالی بودند. در این چند روز، نشست‌ها و کنفرانس‌هایی را برگزار کردند که پرچم دو طرف را در دست داشتند و با این اسباب در جهت نزدیک کردن دو طرف تلاش می‌کردند.(حاشیه خبر نگار)