سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

    نظر

 

بولسونارو، اتفاقات جنایتکارانه Ceará     باید به عنوان حملات تروریستی در نظر گرفته شود.
او امروز شنبه(12 ژانویه) در توییترش نوشت:"برای جنایتکار مهم نیست جنایت در کدام بخش جنایت می کند. امروز در Ceará و فردا در São Paulo, Rio Grande do Sul یا در Goiás. اقدامات آنها مانند آتش زدن و انفجار و... تخریب اموال عمومی و خصوصی باید به عنوان تروریسم در نظر گرفته شود." 

چند نکته:
** ناآرامی های Ceará چند روز است باعث انتقادها علیه دولت شده و علی رغم تلاش پلیس و بازداشت هایی که انجام داده، همچنان این اقدامات در آنجا ادامه دارد و در صدر اخبار است.
** یکی از وعده های مهم انتخاباتی بولسونارو که قبل و بعد از انتخابات بر آن تاکید داشته "کاهش جنایات بوده است.
** از وعده های انتخاباتی بولسونارو بحث آزادی حمل سلاح بوده که این اتفاقات هر دو گروه موافق و مخالف را به حمایت(که اگر افراد حق حمل سلاح داشتند، تلفات کمتر می شد) و مخالفت(که سخن از اینگونه آزادی ها جنایتکاران را به این رفتارها تشویق می کند)  واداشته است.

 

 

 بولسونارو دستگیری باتیستی را ستود و دوباره دولت لولا(PT) را فاسد خواند.

بوبسونارو در پیامی توییتری ابتدا به مسئولین دستگیری باتیستی تبریک گفت و از فرصت استفاده کرد و نوشت که این تروریست ایتالیایی هم‌عقیده با نظریات حزب کارگری (PT) است و دوباره دولت لولا را فاسد خواند. او نوشت: تبریک به مسئولین دستگیری باتیستیِ تروریست! بالاخره عدالت درباره این قاتل ایتالیایی اجرا شد که همچنین همنظر با یکی از فاسدترین دولت هایی بود که در دنیا وجود داشته است یعنی دولتPT (ادولت حزب کارگری برزیل یا همان دولت لولا). سفیر ایتالیا گفته: "باتیستی در زندان است! دموکراسی قوی تر از تروریسم است!" رئیس پارلمان اروپا، که ایتالیایی است، گفته که Battisti باید در اسرع وقت به ایتالیا برگردانده شود. تروریستی که خود را با قربانیان، خانواده ها و با ایتالیا بازی کرده است، باید دستگیر شود. 

نکته:
**سزاره باتیستی عضو یک گروه چپ گرای مسلح ایتالیایی است که کمونیستی خوانده می‌شود. او یک محکوم است که 40 سال فراری بوده و خود را بی گناه می‌نامد. تا همین ماه گذشته در برزیل بوده است. در سال 2010 لولا در آخرین روز دولتش با استرداد او به ایتالیا مخالفت کرد.
باتیستی عضو گروه پرولتاریایی است که توسط کمونیسم مسلح شده بودند(که یکی از بازوهای ارتش سرخ است) این گروه به چپ گرایی و تروریستی بودن شناخته می‌شود که در اواخر دهه 70 جرائمی را در ایتالیا مرتکب می‌شدد. او به خاطر قتل چهار نفر در سال 1970 به حبس ابد محکوم شده بود. پس از فرار به فرانسه و مکزیک در سال 2002 با مدارک تقلبی وارد برزیل شد و در 2007 دستگیر شد. پس از آن برزیل با درخواست استرداد او توسط دولت ایتالیا مواجه شد. پس از چند مرتبه قبول و رد این درخواست توسط مسئولین قضایی، بالاخره لولا در آخرین روز ریاست جمهوری اش در 2010 اجازه بازگرداندن او را نداد. پس از کش و قوس های فراوان و شکایت به لاهه و حمایت اتحادیه اروپا از ایتالیا و اختلافات داخلی در محافل قضایی برزیل، میشل تمر در ماه آخر دولتش(ماه گذشته) دستور دستگیری و استرداد باتیستی را صادر کرد. پس از این دستور، باتیستی به بولیوی فرار کرد و در نهایت در 12 ژانویه 2019 دستگیر شد و امروز 14 ژانویه او را به رُم بردند و مستقیما برای گذراندن دوره محکومیتش به زندان منتقل شد.