سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای: برزیل یکشنبه 9 دی ماه

    نظر

گزارشی از دیدار بولسونارو و نتانیاهو و برنامه‌های نتانیاهو در برزیل 
بولسونارو گفت: «من قصد دارم در ماه مارس، به خواست خدا، از اسرائیل بازدید کنم، جایی که ما با هیئت هایی از بخش‌های مختلف جامه، همانطور که قبلا اشاره کردم، از زمینه‌های تکنولوژیکی، کشاورزی، پرورش ماهی، امنیت و نیروهای مسلح دیدار می‌کنیم، برای اینکه در اسرع وقت ما احتمالا این سیاست همکاری عظیم با دولت اسرائیل را اجرا خواهیم کرد  . ما از ژانویه یک دولت دشوار را شروع کردیم اما برزیل دارای پتانسیل است، دارای یک توده انسانی است ... باید وزارتخانه خود را تشکیل دهیم تا بتوانیم بر موانع غلبه کنیم. به نوعی، بله به متحدان خوب، دوستان خوب، برادران خوب مانند بنجامین نتانیاهو نیاز داریم.» نتانیاهو گفت: «این اولین دیدار یک نخست وزیر اسرائیل از برزیل در تاریخ است. این سخت است که باور کنم که ما ارتباطی اینچنینی  قبل از این نداشته ایم 
پیوندهای برادری و اتحاد که رییس جمهور گفت واقعی هستند و می‌توانند ما را به مسافت‌های طولانی(آرزوهای بلند) برسانند. اسرائیل سرزمین موعود (کنونی) است و برزیل سرزمین موعود آینده است
ما می‌دانیم که همکاری متقابل ما می‌تواند منافع عظیمی را برای دو ملت در زمینه های اقتصادی، اشتغال، امنیت، کشاورزی، منابع آب و تمامی زمینه‌های فعالیت‌های انسانی به ارمغان بیاورد.» «به عنوان اولین گام من از رئیس جمهور بولسنارو برای دیدار از اسرائیل دعوت کردم و او پذیرفت. و تو  به عنوان یک دوست بزرگ، به عنوان یک متحد بزرگ، به عنوان یک برادر، استقبال خواهی شد.

بولسونارو اول به محل ملاقات رسید 1:30 ظهر و سپس ساعت 14:00 نتانیاهو آمد.
پس از آن نتانیاهو و بولسونارو در یک مراسم در یک کنشت یهودیان(Beit Yaakov) در کوپاکابانا شرکت کردند نتانیاهو یکشنبه با روزنامه‌نگاران برزیل و دیداری با رهبران جامعه یهودیان برزیل خواهد داشت  دوشنبه با مطبوعات اسرائیل و برزیل مصاحبه خواهد کرد. در سه شنبه (روز مراسم تحلیف) نتانیاهو با رئیس جمهوری هندوراس، خوان اورلاندو هرناندز و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار خواهد کرد. بنابراین(علی رغم اخبار روزهای گذشته) دستور کار نخست وزیر اسرائیل نشان می‌دهد که او در مراسم تحلیف در کنگره ملی شرکت خواهد کرد و حنی او قبل از بازگشت (در سه شنبه شب) یک دیدار خصوصی با رییس جمهور شیلی، سباستین پینرا، خواهد داشت.

واکنش بولسونارو به عدم حضور حزب کارگر (PT) و حزب سوسیالیسم و آزاذی (PSOL) در مراسم تحلیف ریاست جمهوری
بولسونارو در پیامی توییتری از اعلامیه این دو حزب ابراز تاسف کرد. دیروز(28 دسامبر) این دو حزب و حزب کمونیست (PCdoB) اعلام کردند نمایندگان و سناتورهای آنان در مراسم تحلیف، شرکت نمی‌کنند. احزاب دیگر مانند حزب کارگر دموکراتیک (PDT) و حزب سوسیالیست (PSB) که قبلا مخالفت خود با دولت آینده را اعلام کرده‌اند، اطلاع داده‌اند که برخی از رهبران نیز نباید در مهمانی حضور داشته باشند. حزب کارگر (PT)  در بیانیه‌ای گفت نتیجه انتخابات را به رسمیت می‌شناسد اما این فرایند به دلیل عدم حضور لولا بی ارزش بود و ضمنا از انتشار دروغ‌های گسترده در شبکه های اجتماعی علیه فرناندو حداد، انتقاد کرد.