سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای: برزیل

    نظر

 

 97090201 اتحادیه عرب درباره عواقب انتقال سفارت به اورشلیم به برزیل هشدار داد    .

 اتحادیه عرب این کار را گامی به عقب برای روابط برزیل با کشورهای عربی دانست  .22 کشور تشکیل دهند? اتحادی? عرب، بازار مهمی برای صادرکنندگان برزیل هستند به طوری که سود تجاری 7 میلیارد دلاری را برای برزیل به همراه دارند. سفیران کشورهای عربی سه شنبه در برازیلیا گرد هم می‌آیند تا درباره طرح رییس جمهور منتخب بحث کنند. احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در این رابطه نامه‌ای به وزارت خارجه برزیل ارسال کرده است.

 

97090202 تمر و بولسونارو از زیردریایی جدید برزیل رونمایی کردند.

 این مراسم در مجتمع دریایی اتاگوآی در ریو برگزار شد زیردریایی S-40 Riachuelo اولین دستگاه از چهار زیر دریایی همسان است که از تکنولوژی فرانسوی اصلاح شده توسط برزیل، بهره می‌برد.

97090261 بولسونارو پیشنهاد بررسی منطقی در منطقه Raposa Serra do Sol را داد.

 به همین سبب قبایل ساکن در این سزرمین بومی، حق امتیاز دریافت می‌کنند.بولسونارو گفت: این ثروتمندترین منطقه در جهان است. باید به صورت منطقی بررسی شود و در مکان‌های سرخپوستی، امتیاز دادن و ادغام آن‌ها با جامعه را پیش گرفت.

 97090262 فروش 80 درصد سهام شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل (Embraer) به بوئینگ 

شرکت هواپیماسازی امبرائر (embraer ) برزیل از دستیابی به پیش‌نویس یک توافق درباره جزئیات فروش 80 درصد از سهام بخش تولید جت و هواپیمای مسافربری خود به شرکت بوئینگ آمریکا خبر داد.این موضوع مورد تایید دولت برزیل است که سهم زیادی در امبرائر دارد کاخ پلانالتو  30 روز مهلت دارد تا نتیجه را اعلام نماید حال ممکن است در زمان تمر باشد یا بعد از تغییر دولت. بولسونارو گفته: ادغام Embraer با بوئینگ بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و من تأیید خواهم کرد.انتظار شرکت ها این است که تا سال 2019 ارزش کل واحد 5.26 میلیارد دلار باشد. با اعلام این خبر ارزش سهام  Embraer بالا رفت. با این حال انتقاداتی وجود دارد که خدمات حمل و نقل تجاری برزیل از کشور خارج می شود و این باعث تلفات می شود. همچنین از دست دادن قطب تکنولوژیکی و از بین رفتن حدود 26 هزار شغل نیز از پیامدهای این توافق است.

97090271 ویدویی زنده انتقادی و جتجالی بولسونارو در فیسبوک

بولسونارو سه شنبه گذشبه یک صحبت زنده فیسبوکی برای روشن کردن حوادث هفته گذشته انجام داد. بولسونارو از مطبوعات انتقاد کرد. او به گزارش روزنامه فولیا دی سائوپائولو اشاره کرد که درخواستی دروغین از همسر بولسونارو مطرح کرده است که میشله بولسونارو گفته آثار هنر مقدس در  Alvorada حذف شود. یوسونارو گفت من کاتولیک هستم و همسر من ایوانژلیکا است. در خانه من تصویری از Nossa Senhora Aparecida (یک بانوی مقدس کانولیک‌ها) وجود دارد اما همسر من به هیچ وجه چیزی نمی‌گوید ما به عقاید هم احترام می‌گذاریم. سپس دوباره از امضای قانون مهاجرتی سازمان ملل توسط برزیل انتقاد کرد و فرانسه را مثال زد  و گفت فرانسه به دلیل سیاست های ضعیف تر در مورد این موضوع، در "هرج و مرج مهاجرتی" قرار دارد. او گفت به محض تحویل دولت، به همراه وزیر خارجه آینده Ernesto Araújo از توافقاتی مانند این خارج خواهد شد. بولسونارو گفت: "ما این را برای برزیل نمی خواهیم. ما علیه مهاجران نیستیم، اما ورود به برزیل به معیارهای بسیار سختی نیاز دارد." سپس با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری در 1 ژانویه گفت از سران دولت کوبا و ونزوئلا دعوت نکرده و هر کاری که بتواند در برابر این دو کشور  برای دموکراسی  انجام خواهد داد. در ادامه هم به دو موضوع از جمله سرزمین‌های بومی پرداخت.

97090301 ونزوئلا بولسونارو نخواهد داشت

 نیکولاس مادورو (رئیس جمهور ونزوئلا) از احتمال ائتلاف بین آمریکا، برزیل و کلمبیا برای سرنگونی و حتی ترور او گزارش داد. او  به مخالفانش هشدار داد اجازه تغییر از چپ به راست در کشور را نخواهد داد و نمی‌گذارد آنچه در برزیل با انتخاب بولسونارو ان=تفاق افتاده در ونزوئلا ایجاد شود و معاون آینده برزیل ژنرال Hamilton Mourão را به چالش کشید و او را «دیوانه» خواند. مادورو در نشست حزب سوسیالیست ونزوئلا (PSUV) گفت: اینجا برزیل نیست اینجا بولسونارو نخواهد داشت. اینجا برای مدت طولانی مردم و مکتب چاوِز ( Chavismo) را خواهدداشت. او با نأکید بر محکوم کردن توطئه آمریکا برای سرنگونی او، با حمایت برزیل و کلمبیا، گفت که ژنرال مورائو "دیوانه" است، زیرا گفته است که دولت مادورو به پایان رسیده و از "انتخابات عادی" در ونزوئلا دفاع کرده است. "من اینجا منتظر او هستم، با میلیون ها نفر از مردان و زنان و با نیروهای مسلح ...  من اینجا منتظر او هستم، مورائو، شخصا بیا" دومین دوره شش ساله ریاست جمهوری مادورو پس از انتخاب مجدد با رای مردم از 10 ژانویه شروع می‌شود. انتخاباتی که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و چند کشور آمریکای لاتین محکوم شده بود.

 

97010011 لیست 140 نفره مهمانان منتخب بولسونارو برای مراسم شروع ریاست جمهوری

از والدین و رفقا تا رهبران مذهبی مهمانان خارجی در این لیست دیده می‌شوند.گفتنی است نتانیاهو و مایک پمپئو (مشاور ترامپ) نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 97010061 نتانیاهو در مراسم آغاز ریاست جمهوری بولسونارو حضور نخواهد داشت.

 این تغییر به این دلیل بحران سیاسی در اسرائیل است که نتانیاهو نمی‌تواند در زمانی که پروسه انتخابات در اسرائیل مطرح شده بیش از یک هفته خارج از اسرائیل باشد. بنابراین او سفرش به برازیلیا را کوتاه کرد و برای ملاقات و ناهار با بولسونارو روز جمعه با بولسونارو به فورچی دی کوپاکابانا در جنوب ریو خواهد رفت.

افزایش خرید برزیلی‌ها در کریسمس امسال

 طبق آمار منتشر شده امروز توسط اتحادیه ملی مغازه‌داران (CNDL) و سرویس حفاظت از اعتبار (SPC برزیل)، فروش امسال (در بازه 4 تا 24 دسامبر)، رشد 2,66% نسبت به سال گذشته داشته و بهترین عملکرد از سال 2014 بوده است. سال گذشته(2017)، میزان افزایش 2.13? بود اما در سال های قبلش یک دنبال? سقوط وجود داشت: -2.29? (2016)، -4.16? (2015) و -8.3? (2014).متوسط هزینه هر خریدار 115,9 رئال بوده است. به نظر اقتصاد دان ارشد SPC ، این ارقام نشانگر فضای خوش بینی نسبت به مسیر کشور و بهبود اعتماد مصرف کننده و انتظار بهبود در اقتصاد است.