سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار تفصیلی (سفیر اسرائیل در آرژانتین، دولتی باید در پس پرده ور

    نظر

 


سفیر اسرائیل در آرژانتین، دولتی باید در پس پرده ورود اتباع ایرانی به آرژانتین وجود داشته باشد
به گفته سفیر اسرائیل در آرژانتین، یک دولت باید در پس پرده اقدام ایرانیانی که به طور غیر قانونی با گذرنامه های جعلی به آرژانتین وارد شدند، وجود داشته باشد. ورود ایرانیان یک هفته پیش از 27 امین سالگرد حمله به سفارت اسرائیل در بوینس آیرس روی داد. وزیر امنیت اعلام داشت که امکان لغو مراسم سالگرد به دلیل وقایع روی داده وجود داشته است.

«ایلان اسزولمان» سفیر اسرائیل در آرژانتین با اشاره به ایران اظهار داشت که یک دولت باید در پس پرده اقدام ایرانیانی که به عنوان مهاجران غیرقانونی به آرژانتین وارد شدند، وجود داشته باشد. ورود ایرانیان یک هفته پیش از 27 امین سالگرد حمله به سفارت اسرائیل در بوینس آیرس روی داد. پاتریسیا بولریچ، وزیر امنیت تأیید کرد که در صورت عدم اقدام پلیس فدرال، امکان تعلیق در برگزاری مراسم سالگرد حمله به سفارت وجود داشته است.

سفیر اسرائیل خاطرنشان ساخت که اخذ چند گذرنامه جعلی و بلیط های هواپیما صرف هزینه زیادی را می طلبد و یک دولت باید بسیار هزینه دارد و امکان صرف این منابع از سوی یک دولت وجود دارد.

وزیر امنیت آرژانتین نیز اظهار داشت که به یمن واکنش سریع و اقدام بی نقص پلیس فدرال امکان برگزاری مراسم سالگرد حمله به سفارت میسر شد و در صورت عدم تحقق اقدامات پلیس اقدامات امنیتی مختلفی از جمله لغو برگزاری مراسم به عمل می آمد.

لوئیس آلماگرو، دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی، لوئیس آلماگرو با اشاره به اجرای عدالت در مورد حمله به سفارت اسرائیل و مقر آمیا اظهار داشت که این وقایع نباید مصون از مجازات باقی بمانند.

وزیر امنیت آرژانتین چنین تاکید کرد: برای ما به عنوان دولت آرژانتین مهم است، دیروز موضوع را با رئیس جمهور کشور در کابینه مورد بحث قرار دادیم. ما یک واکنش سریع داشتیم، پلیس فدرال اقدام بی عیب و نقصی در جستجو به عمل آورد در غیر اینصورت باید اقدامات مختلف امنیتی و حتی لغو مراسم را اتخاذ می نمودیم. می توانستیم وضعیت احتیاطی بسیار شدیدی داشته باشیم،  چنین اقدامی را اتخاذ کردیم ولی نه به همان شیوه ای که اگر دستگیر نمی شدند. آنها با گذرنامه ها و اسامی جعلی وارد آرژانتین شدند، بنا بر اطلاعات  دریافتی از اینترپل یونان، این مرد به عنوان ایرانی شناسایی شده بود اما نام دیگری دارد. اینترپل ایران باید در مورد هویت  این فرد پاسخ  دهد،  خواهیم دید که با دریافت پاسخ ایران، آیا سوابقی دارد یا خیر

سفیر اسرائیل نیز اظهار داشت: شکی ندارم که ایران در پس پرده این موضوع قرار دارد، همانطور که در پس پرده بسیاری از حملات تروریستی دیگر در جهان  قرار دارد. اگر ایرانیان  تقصیری نداشته اند، چرا نخواستند که تحت بازجویی قرار گیرند؟ چرا 27 سال پس از صدور اخطارهای قرم، آنها نگفتند که همه اینها را روشن  می کنیم؟، اطلاعاتی ندارم که آیا این افراد از اطلاعات ایران یا تروریست هستند. دو ایرانی با چهار گذرنامه جعلی به آرژانتین سه روز قبل از مراسم سفارت اسرائیل می رسند و با داشتن یک کارت اعتباری،  طی سه روز در سه هتل مختلف به سر می برند. آنها  برای کباب پختن یا تماشای شوی تانگو در بوئنوس آیرس به آرژانتین نیامده اند. به موضوع از منظری وسیع نگاه می کنم، آرژانتین شروع به مبارزه با تروریسم بین المللی از جهات مختلف نظیر امنیتی و تاریخی کرد. از این بابت بسیار خوشحالم. تهیه یک گذرنامه جعلی نیازمند صرف هزینه زیادی می باشد، داشتن بلیط از یک مکان به مکان دیگر نیازمند منابعی می باشند که یک دولت باید پشت سر آن باشد.

لوئیس آلماگرو، دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی خاطر نشان ساخت که بازیگران خارج از منطقه از جمله ایران و حزب الله به بازیگران سیاسی در این قاره مبدل شده اند و همچنین ونزوئلا به عنوان دروازه ورود به این قاره از طریق اعطای گذرنامه به اعضای حزب الله به شمار می رود. حضور ایران در فعالیت اطلاعاتی و سرکوبگرانه در ونزوئلا آن را به متحد دولتی نامشروع در منطقه تبدیل می کند که چنین امری به طور کامل غیر قابل قبول است.ما باید همکاری کنیم، باید با هم کار کنیم، نمی توانیم خود را رها شده از اقدامات تروریستی بدانیم، باید برای مقابله با یهودی ستیزی در قاره قاطع تر باشیم، باید به آموزش های تخصصی تکنیک های مبارزه با تروریسم اقدامات تروریستی، به تمام سیستم های امنیتی، پلیس، قضات و دادستان ها بپردازیم،

وی با اشاره به حمله به سفارت اسرائیل و مقر آمیا اظهار داشت که این وقایع نباید مصون از مجازات باقی بمانند، سیستم های قضایی ما باید به اندازه کافی قوی، و مستقل باشند و از توانمندی های بهتری برای مقابله با تروریسم برخوردار بوده و تضمین کنند که هیچ یک از عاملین مصون از مجازات نباشند.