سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رصد و پایش

اخبار منطقه ای برزیل

    نظر

980010131 نیمار ویدئویی برای بولسنارو و نتانیاهو مثل خودشان ضبط کرده و قول داد که به اسرائیل خواهد رفت. بولسونارو و نتانیاهو ویدئویی برای نیمار و گابریل مِدینا موج‌سوار برزیلی ضبط کرده بودند و آن‌ها را به اسرائیل دعوت کرده بودند. نتانیاهو گفته بود: «شما دعوتید، بیائید و همه دنیا را با خودتان بیاورید.» نیمار و مِدینا هر دو با ویدئویی مشابه، این دعوت را پذیرفتند.

980010141 فالاویو بولسونارو خطاب به حماس نوشت: «دلم می‌خواهد خودتان را منفجر کنید.» سناتور فالاویو بولسونارو همراه پدرش در سفر به اسرائیل حضور داشت. او پس از انتشار گزارشی مبنی بر اعتراض حماس از حضور بولسونارو در اسرائیل و اعتراض آن‌ها از ایجاد دفتر تجاری در اورشلیم این توییت را نوشت و پس از اندکی این پیام را پاک کرد.

980010151 فالاویو بولسونارو از اظهار نظر درباره توییت جنجالی درباره حماس خودداری کرد و به خبرنگاران گفت: چیزی بود که گذشت بیایید قدمهای مثبت برداریم برزیل بزرگ خواهد شد شما این را می‌خواهید یا نه؟

980010161 رئیس جمهور برزیل تاکید کرد کشورش در سال 2019 تغییر ساعت تابستانی نخواهد داشت.

980010162 بولسونارو تایید کرد که در نیمه دوم امسال به کشورهای عربی سفر خواهد کرد. او گفت قبلا با افرادی از جامعه عرب دیدار داشته‌ام. من دو یا سه کشور را برای دیدار انتخاب خواهم کرد. فاصله‌ای بین ما وجود ندارد. وی همچنین گفت: قصد دارد تجارت با جامعه عرب را گسترش دهد و مشکل با فلسطین را نمی‌خواهد. این تصمیم در پی تشدید نارضایتی‌ها به سفر او به اسرائیل گرفته شده است.

 980010163 بولسونارو اشاره کرد که روز دوشنبه ریکاردو وِلِز، وزیر آموزش و پرورش اخراج خواهد شد. بولسونارو گفت: کاملا روشن است که او خوب کار نمی‌کند. او خوب و صادق است اما فاقد مدیریت است که این مهم است.

980010165 حماس پاسخ پسر بولسونارو را داد. باسم نعیم، رئیس روابط بین الملل حماس نوشت: فالاویو بولسونارو، پسر رئیس جمهور افراطی برزیل به حماس پرخاش کرده زیرا حماس از حمایت نامحدود اسرائیل توسط دولت جدید برزیل انتقاد کرده است حمایتی که در تناقض با پشتیبانی تاریخی برزیل از حقوق فلسطین است.